x 
Καλάθι - 0,00 €

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Πτώση Phantom: Άκαρπες οι ολονύκτιες έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη

| Επικαιρότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια της νύχτας επιχειρούσαν ένα C-130, το οποίο έριχνε φωτοβολίδες με τις οποίες φωτίζεται η περιοχή των ερευνών και βοηθά έτσι τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, ένα ελικόπτερο Super Puma και ένα S-70 τα οποία εναλλάσσονταν μεταξύ τους, σκανάροντας όλη την περιοχή

Τα συλλυπητήριά τους για την απώλεια του υποσμηναγού εξέφρασαν η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία, ενώ τριήμερο πένθος κηρύχθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ σύσσωμη η πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας με ανακοινώσεις τους εξέφρασαν τα συλληπητήριά τους στην οικογένεια του ιπταμένου Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα.

 

Άγνωστο γιατί, το ένα βομβαρδιστικό κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Σημειώνεται ότι τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης». Παρά τα χρόνια τους από το 1974, παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση και μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές.

Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπάθησαν να ρίξουν χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Ο κ. Φραγκούλης είπε ότι «τα αεροσκάφη αυτά μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια», καθώς διαθέτουν πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. «Ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκειται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από κει και πέρα, γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος» είπε χαρακτηριστικά.

Ο Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.

Από την πλευρά του, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης επισήμανε στην ΕΡΤ ότι «τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη» και ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματά του είναι ηλεκτρομηχανικά αλλά ασφαλή. «Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε.

 

Ο κ. Καραϊωσηφίδης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.

Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».

«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», είπε.

Από την πλευρά του, ο κ. Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι «από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές, γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο όπου έχει πέσει».

TAGS:

elora.gr - Ταυτότητα

Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}

Μ.Η.Τ. 242040



e-genius.gr ...intelligent web software