Skip to main content

Μέγα «ΦΙΑΣΚΟ» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θέλουν να φέρουν μαζικά στην Ελλάδα – Θα μας κάψουν ζωντανούς;;;

| Επικαιρότητα

Η φύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούν όταν πάρουν φωτιά, βάζουν σε σκέψεις αρκετούς τομείς της καθημερινότητάς μας.

Ένας από αυτούς είναι και οι μεταφορές με πλοία. Εκεί όπου μία φωτιά η οποία είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατασβεστεί, αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών αλλά και του ίδιου του καραβιού.

Η Νορβηγική εταιρία Havila Krystruten είναι η πρώτη που φέρνει στην επιφάνεια αυτή την ιδιαιτερότητα των ηλεκτρικών. Η συγκεκριμένη εταιρία εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των πόλεων Bergen και Kierkenes στη Νορβηγία. Και με πρόσφατη ανακοίνωσή της δηλώνει ότι απαγορεύει την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία της.

Η απόφαση αυτή έχει θορυβήσει αρκετά τη Νορβηγία, όπου πλέον τα ηλεκτρικά κυριαρχούν σε ποσοστό 80% για το 2022 και σε λίγο θα είναι και τα μοναδικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στη χώρα.

Εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρίας δήλωσε ότι αυτό έγινε για λόγους αποκλειστικά που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων και βασίστηκε σε πορίσματα έρευνας που έγινε από ανεξάρτητο φορέα.

Η έρευνα αυτή ξεκίνησε μετά το περιστατικό που έγινε πριν ένα χρόνο με το πλοίο Felicity Ace στον Ατλαντικό, όπου η φωτιά που προκλήθηκε δεν έχει ξεκάθαρη πηγή, όμως η παρουσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων επέτεινε τις επιπτώσεις της.

Οι άνθρωποι της εταιρίας παραδέχονται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιάνουν φωτιά λιγότερο συχνά από τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Όμως όπως επισημαίνουν το θέμα είναι οι δυνατότητες πυρόσβεσης που διαθέτουν τα πλοία, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ιδιαιτερότητες μιας φωτιάς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όπως λέει εκπρόσωπος της εταιρίας, την φωτιά ενός συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να την διαχειριστεί το πλήρωμα. Για την φωτιά όμως ενός ηλεκτρικού απαιτούνται άλλες διαδικασίες και σίγουρα εξωτερική βοήθεια.

Η εταιρία πάντως υποστηρίζει ότι θα αναζητήσει τρόπους στο μέλλον ώστε να μπορεί να ξαναδεχθεί ηλεκτρικά στα πλοία της. Προς το παρόν, οι Νορβηγοί έχουν ως λύση την ανταγωνιστική εταιρία, η οποία δέχεται -ακόμα- όλα τα αυτοκίνητα στα γκαράζ της.

Πάντως το θέμα είναι αρκετά σοβαρό και χρειάζεται αρκετή μελέτη και εκπόνηση νέων διαδικασιών για το πως σβήνεται μια φωτιά στο πλοίο. Κάτι που πρέπει σίγουρα να απασχολήσει και την Ελληνική Ακτοπλοΐα, με την δημιουργία συγκεκριμένων πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση φωτιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

TAGS:
.

elora.gr - Ταυτότητα

Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}

Μ.Η.Τ. 242040