Ο δημοσιογράφος John Mc Glionne γράφει σε άρθρο του στην εφημερίδα The Epoch Times: “Μια απροσδόκητη απειλή για το ενεργειακό σύστημα των ΗΠΑ θα μπορούσε να βυθίσει τη χώρα στο σκοτάδι” – και μια τέτοια απειλή για τον συγγραφέα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα ίδια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που, σύμφωνα με τα ενημερωτικά δελτία του Λευκού Οίκου, θα ωθήσουν την Αμερική σε ένα καλύτερο μέλλον, θα εκδιώξουν την Κίνα από την αγορά αυτοκινήτων και θα κερδίσουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.
Πριν από ένα χρόνο, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να καταστήσει τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2030 οχήματα μηδενικών εκπομπών, δηλαδή ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου. Ο Sleepy Joe δεν έχει σταματήσει να προωθεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη και σήμερα: “Αν χτυπήσει κεραυνός το σπίτι σας και κοπεί όλο το ρεύμα, μπορείτε να συνδέσετε το σπίτι σας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!” – λέει ο Αμερικανός πρόεδρος, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι πιθανότατα ο κεραυνός που θα κλείσει το ηλεκτρικό δίκτυο.
Υπάρχουν 2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και το 80% των ιδιοκτητών προτιμούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους τη νύχτα. Αυτό επιβαρύνει σημαντικά το ηλεκτρικό δίκτυο, λένε οι ειδικοί. Μέχρι το 2025, στους δρόμους των ΗΠΑ θα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι 2,5. Μέχρι το 2030, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά. Και στη συνέχεια θα χρειαστούν 5,4 γιγαβάτ ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένας πυρηνικός σταθμός παράγει 1 γιγαβάτ ενέργειας. Μπορούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να καλύψουν το έλλειμμα; Το καλοκαίρι του 2022, ο κόσμος συνειδητοποίησε ότι όχι.
“Η πραγματικότητα είναι ότι το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας είναι παλιό, και μεγάλο μέρος της υποδομής κατασκευάστηκε πριν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε την κλιματική αλλαγή”, λέει η Romani Webb από το Κέντρο Sabin του Πανεπιστημίου Columbia. – Δεν σχεδιάστηκε για να αντέξει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής”.
Προκειμένου να αποφασίσουν πού θα επενδύσουν τα χρήματα και με τρόπο που να κερδίζουν οι ιδιοκτήτες τους, λαμβάνουν υπόψη τα μέσα δεδομένα του παρελθόντος και όχι τις ζοφερές κλιματικές προβλέψεις, και αυτό κάνει το δίκτυο ευάλωτο. Για παράδειγμα, το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Αξιοπιστίας του Τέξας, ERCOT, δήλωσε ότι το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της πολιτείας είναι έτοιμο για το καλοκαίρι και έχει αρκετή χωρητικότητα για “κανονικές” καλοκαιρινές συνθήκες, με βάση το μέσο όρο των καιρικών συνθηκών από το 2006 έως το 2020. Ωστόσο, το καλοκαίρι του 2022, έξι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Τέξας έπαθαν βλάβη λόγω της υπερβολικής ζέστης. Ζητήθηκε από τους κατοίκους να περιορίσουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, να διατηρούν τους θερμοστάτες στους 25 βαθμούς Κελσίου ή πάνω από αυτούς και να αποφεύγουν τη χρήση ενεργοβόρων συσκευών κατά τις ώρες αιχμής.
Το πρόβλημα της προσφοράς και της ζήτησης στο ενεργειακό σύστημα των ΗΠΑ επιδεινώθηκε από την ξηρασία: λόγω των φραγμάτων που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, υπήρξε απώλεια 2% της αξιόπιστης υδροηλεκτρικής ενέργειας. Προσθέστε σε αυτό και τον ταχύ παροπλισμό πολλών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, όταν σχεδόν τα πάντα, από οδοντόβουρτσες μέχρι αυτοκίνητα, ηλεκτροδοτούνται. Και τώρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επίσης στον κατάλογο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Τι θα συμβεί αν, ας πούμε, το ηλεκτρικό δίκτυο αποτύχει στην Καλιφόρνια που τρελαίνεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Δεδομένης της επιθυμίας της Καλιφόρνιας να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η επόμενη δοκιμή της βιωσιμότητας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε να καταλήξει σε καταστροφή. Στις ΗΠΑ αντιστοιχούν 21 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά δημόσια θύρα φόρτισης. Για να συμβαδίσουν με το σχέδιο αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι ΗΠΑ πρέπει να εγκαταστήσουν περίπου 500 θύρες φόρτισης κάθε μέρα για τα επόμενα 8 χρόνια, και στη συνέχεια, το 2030, κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αποκτήσει μια θύρα. Είναι δυνατόν;
Υπάρχει μια διάσημη ιστορία στην Αμερική σχετικά με το πώς ο Moshe Cohen, διευθύνων σύμβουλος της χρηματοοικονομικής startup Gravity, αποφάσισε να ξεκινήσει την εταιρεία του για ηλεκτρικά αυτοκίνητα-ταξί και προσέγγισε μεγάλους φορείς εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης για να εγκαταστήσουν 50 γρήγορους φορτιστές που μπορούν να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο σε 20 λεπτά, καταναλώνοντας τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας.
Και να τι εκτροχίασε το έργο: αν συνδέσετε 50 αυτοκίνητα σε 50 φορτιστές ταυτόχρονα, ενώ τα αυτοκίνητα φορτίζουν, ο εξοπλισμός θα καταναλώνει τόση ηλεκτρική ενέργεια όσο ένα πολυώροφο κτίριο γραφείων. “Αντιμετωπίζουμε ορισμένους πολύ σοβαρούς περιορισμούς”, παραδέχτηκε ο Moshe Cohen. Αυτό είναι περίπου το ίδιο με όλη την υψηλή τεχνολογία: ο εξοπλισμός είναι ευκολότερο να κατασκευαστεί παρά να “τροφοδοτηθεί”.
Ακόμη και αν οι Ηνωμένες Πολιτείες καταφέρουν με κάποιο τρόπο να εγκαταστήσουν αρκετές θύρες φόρτισης, το αμερικανικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας δεν είναι αρκετά ισχυρό για να καλύψει τις ανάγκες όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι ειδικοί λένε ότι το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της Αμερικής βρίσκεται στα τελευταία του βήματα. Το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, γράφει ο Masood Amin, καθηγητής ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, “στηρίζει την οικονομία μας, την ποιότητα ζωής μας, την κοινωνία μας. Και αυτό το δίκτυο απλά δεν μπορεί να επιβιώσει από τις τεχνολογικές αλλαγές, ειδικά αν κάνετε αυτό που αναμένεται: να μειώσετε την πυρηνική ενέργεια από το 20% της εθνικής παραγωγής ενέργειας το 2019 στο 12% το 2050, όπως σχεδιάζει η Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ.
Είναι πολύ πιο εύκολο να μειωθεί η παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας από το να κλείσει ένας σταθμός ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα ή υδροηλεκτρικός σταθμός. Έτσι, η πράσινη ενέργεια είναι πρώτη στη σειρά για περικοπές, ανεξάρτητα από το τι λένε οι απολογητές της.
Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας!
Έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την εγγραφή σας στο Newsletter μας.
elora.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}
Μ.Η.Τ. 242040