x 
Καλάθι - 0,00 €

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Ο… ΑΠΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

| Επικαιρότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ

Ας ξαναδούμε λίγο τα «τραυματικά» για την Εκκλησία μας γεγονότα: στις 9 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η βάπτιση δύο υιοθετημένων παιδιών ενός ζευγαριού ομοφυλόφιλων Αμερικανών στο όμορφο θέρετρο της Αθήνας, τη Βουλιαγμένη, ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας. Οι «ανάδοχοι γονείς» είναι ο νορβηγικής καταγωγής σχεδιαστής μόδας του Χόλυγουντ Πίτερ Ντούντας και ο Έλληνας Ευάγγελος Μπούσης, ιδιοκτήτες της φίρμας Dundas World. Η οικογένεια Μπούση είναι επίσης γνωστή για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ της, Cermak Fresh Market. Ως νονοί επιλέχθηκαν η Ιταλίδα μοντέλα Μπιάνκα Μπραντολίνι Ντ' Άντα και η Ευγενία Νιάρχου, κληρονόμος της ομώνυμης «αυτοκρατορίας». Τη βάπτιση τέλεσε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος. Το αγόρι και το κορίτσι που βαφτίστηκαν πήραν τα ονόματα Αλέξιος και Ελένη.

Η βάπτιση προκάλεσε την αρνητική αντίδραση των Ελλήνων κληρικών και πιστών, ιδιαίτερα στην Αθήνα και στη Μητρόπολη Γλυφάδας, στην επικράτεια της οποίας ανήκει η Βουλιαγμένη. Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος μίλησε στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αποδεικνύεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος, ως όφειλε, του απευθύνθηκε για την απαιτούμενη άδεια προκειμένου να τελέσει το μυστήριο στη Μητρόπολή του. Στην επιστολή του, όμως, σιώπησε για τους «γονείς», αποκαλώντας τους σεμνά «οικογένεια συμπατριωτών Μπούση». Έτσι, ο Αρχιεπίσκοπος πρώτον, εξαπάτησε τον Μητροπολίτη Γλυφάδας μην ενημερώνοντάς για τον «ιδιαίτερο» χαρακτήρα της σχέσης Μπούση και Ντούντα που έρχεται σε αντίθεση με τον χριστιανικό τρόπο ζωής, κάτι που εξ αρχής στερεί από τα βαφτισμένα νήπια την ευκαιρία να ανατραφούν με τα ορθόδοξα νάματα. Δεύτερον, επισήμως και δη εγγράφως, αναγνώρισε τον ομοφυλοφιλικό γάμο ως «οικογένεια» – σε αντίθεση με την παράδοση της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στην οποία επίσημα ανήκει ακόμη ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος. Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας σημειώνει πως όταν ξέσπασε το σκάνδαλο, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος δεν τον πήρε καν τηλέφωνο και δεν του ζήτησε συγγνώμη. Δεν υπήρξε δηλαδή καμία απολύτως επαφή μεταξύ τους.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΔΕΝ ΕΠΙΠΛΗΘΗΚΕ

Στις 18 Ιουλίου η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, εξέτασε την έκθεση του Μητροπολίτη Γλυφάδας και αποφάσισε να στείλει επιστολές διαμαρτυρίας στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και προσωπικά στον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο. Στην ανακοίνωσή της η Σύνοδος χρησιμοποιεί την πιο αόριστη και γελοία διατύπωση. Το περιστατικό αναφέρεται ως τέλεση του μυστηρίου της βάπτισης δύο νηπίων στη Βουλιαγμένη και αυτό είναι όλο. Δεν είναι καν σαφές από το κείμενο γιατί ακριβώς η Σύνοδος διαμαρτύρεται, για κάτι που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν καλό, όπως είναι μια βάπτιση. Φυσικά, οι επιστολές διαμαρτυρίας που στάλθηκαν στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και στον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο δεν δημοσιεύτηκαν.

Στις 21 - 22 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η μηνιαία συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Λέγεται ότι συζητήθηκε η επιστολή που έλαβε από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο για την «ομοβάπτιση». Μετά τη συζήτηση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέδωσε ανακοίνωση. Θέλετε να μάθετε τι λέει για αυτό το πρόβλημα; Δεν λέει τίποτα. Υποστηρίζεται ότι η συζήτηση για τη Βουλιαγμένη μεταξύ των συνοδικών διήρκεσε αρκετές ώρες. Και σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, αποφασίστηκε να τεθεί η επιστολή του Ιερώνυμου στο αρχείο, χωρίς να απαντηθεί. Φυσικά, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος δεν τιμωρήθηκε με κανέναν τρόπο. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν τον επέπληξε. Επιπλέον, στις 25 Ιουλίου, ο Ιωάννης Χρυσαυγής, ένας από τους πιο επιφανείς θεολόγους του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δημοσίευσε ένα κείμενο στο οποίο μίλησε υπέρ του Ελπιδοφόρου, συγκρίνοντας τη βάπτιση των παιδιών του γκέι ζευγαριού με τη βάπτιση του παιδιού μιας ανύπαντρης μητέρας. Αυτή είναι λοιπόν η επίσημη θέση του Πατριαρχείου; Τι έρχεται μετά; Θα επανερμηνεύσουν το Φανάρι και οι θεολόγοι του το Ιερό Ευαγγέλιο για να αναγνωρίσουν τους γάμους ομοφυλοφίλων; Δεν είναι περίεργο που επικρίθηκε τόσο σκληρά το δοκίμιο του Χρυσαυγή στο Άγιο Όρος, του οποίου οι μοναχοί απάντησαν στον θεολόγο υπενθυμίζοντας ότι ένα «ζεύγος του ίδιου φύλου» δεν μπορεί να θεωρηθεί οικογένεια σύμφωνα με την ορθόδοξη διδασκαλία και επομένως δεν πληροί καμία προϋπόθεση για να συμμετάσχει στα μυστήρια.

ΕΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ

Στους κύκλους του Φαναρίου πολλοί ζηλεύουν τον Ελπιδοφόρο. Δεν είχαν άλλωστε όλοι την τύχη να βαφτίσουν τα παιδιά ενός δισεκατομμυριούχου. Όμως η πράξη του Αρχιεπισκόπου δεν περιορίζεται στο υλικό συμφέρον. Δεν είναι μυστικό ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής είναι ένας από τους τρεις βασικούς διεκδικητές της Πατριαρχικής Έδρας. Όμως, για να το θέσουμε ήπια, δεν έχει καμία απολύτως υποστήριξη στις τάξεις των ιεραρχών του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ακόμη και στο εσωτερικό, στην Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή των ΗΠΑ, η φιλοδοξία, η αλαζονεία, η «εκσυγχρονιστική» του λογική και οι ανεπιτυχείς μεταρρυθμίσεις του Αρχιεπισκόπου, του εξασφάλισαν περισσότερους εχθρούς παρά φίλους μεταξύ των ιεραρχών και του κλήρου. Για το μόνο που μπορεί να ελπίζει, είναι για την υποστήριξη του Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ. Και ο Ελπιδοφόρος δείχνει σταθερά την πίστη του σε αυτό: πηγαίνει σε διαδηλώσεις των Black Lives Matter (BLM), κάνει «like» σε αναρτήσεις για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην άμβλωση, βαφτίζει παιδιά ζευγαριών ομοφυλοφίλων και αναγνωρίζει γραπτώς τον γάμο τους ως «οικογένεια». Η βάπτιση στη Βουλιαγμένη είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα τόσο για το Δημοκρατικό Κόμμα, όσο και για την παγκοσμιοποίηση: στο βωμό της επίτευξης του στόχου, ένας τέτοιος Πατριάρχης θα ήταν έτοιμος για όλα.

Ο Ελπιδοφόρος δεν βαφτίζει Αμερικανούς πολίτες στην Ελλάδα για να αποφύγει τη δημοσιότητα. Ναι, στη Νέα Υόρκη, μια τέτοια βάπτιση θα τύγχανε εξαιρετικά αρνητικής αντίδρασης από το ποίμνιο της Αρχιεπισκοπής, στις τάξεις του οποίου ήδη δεν είναι δημοφιλής. Πιθανότατα, για να αποφύγει την οργή των πιστών του ο Αρχιεπίσκοπος προτίμησε να «μπλέξει» στην κανονική επικράτεια κάποιου άλλου. Δεν φοβάται όμως τη δημοσιότητα. Διότι η δημοσιότητα γύρω από τέτοια πρόσωπα των μίντια όπως ο Ντούντας ή η Μπραντολίνι, είναι αναπόφευκτη και αυτός είναι ακριβώς ο στόχος του Αρχιεπισκόπου. Αυτή η βάφτιση είναι η πολιτική του κίνηση, στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας για μια θριαμβευτική επιστροφή του στο Φανάρι. Ένας από τους «ευτυχισμένους πατεράδες», ο Μπούσης, στο προφίλ του στο Instagram ξεκαθάρισε ευθέως ότι ο σκοπός της βάπτισης είναι δηλωτικά πολιτικός: η υποστήριξη των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ μειονοτήτων. Αν ψάξετε στο ελληνικό διαδίκτυο δημοσιεύσεις για τη βάπτιση στη Βουλιαγμένη, το Google περιέχει στις πρώτες δέκα μόνο υποστηρικτικές για τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο. Αποκαλείται «ο πιο προοδευτικός ιεράρχης», «σύγχρονος» και «ανοιχτόμυαλος», ενώ θυμούνται και την υποστήριξή του στο ακροαριστερό κίνημα BLM. Υπάρχουν δεκάδες τέτοιες δημοσιεύσεις και κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα. Σε αυτές η κριτική κατά του Ελπιδοφόρου αποκαλείται «δεξιά - ριζοσπαστική». Στην Ελλάδα, αν μιλάς για τις οικογενειακές αξίες, θεωρείσαι ούτως ή άλλως «ακροδεξιός». Δεν θα βρείτε ούτε ένα επικριτικό δημοσίευμα στα πρώτα δέκα, ακόμα κι αν συγκέντρωσαν 300.000 προβολές το καθένα (βλ. δημοσιεύσεις του εκκλησιαστικού πρακτορείου Romfea). Αυτό δείχνει έμμεσα ότι επρόκειτο για προγραμματισμένη καμπάνια στα ελληνικά μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια δεν επιτρέπεται ακόμη στην Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη καταβάλλει προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος είναι πρόσωπο που βρίσκεται κοντά στον Κυριάκο Μητσοτάκη και χαίρει της υποστήριξής του. Η ευλογία ενός ομοφυλοφιλικού «γάμου» από έναν ορθόδοξο ιεράρχη στη Βουλιαγμένη αποτελεί άλλοθι για την ελληνική κυβέρνηση που προωθεί συστηματικά την αντιδημοφιλή ατζέντα ΛΟΑΤΚΙ ενάντια στη θέληση της ορθόδοξης πλειοψηφίας των Ελλήνων.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΛΗΡΟ

Στις 18 Ιουλίου η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος βρέθηκε μεταξύ σφύρας και άκμονος. Από τη μία επιτεύχθηκε συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για τη μισθοδοσία των κληρικών (άλλωστε αυτό ήταν το βασικό θέμα της Συνόδου). Από την άλλη πλευρά, είναι αδύνατο να αγνοηθεί η οργή όλων των πιστών σε σχέση με την «ομοβάπτιση» στην Αθήνα. Αλλά, είναι επίσης αδύνατο να «καταδικαστούν» οι γάμοι ομοφυλοφίλων, καθώς αυτό θα δυσαρεστούσε την κυβέρνηση. Η Σύνοδος συνδύασε λοιπόν «έξυπνα» δύο θέματα σε ένα ανακοινωθέν: τη μισθοδοσία των κληρικών με έκφραση ευγνωμοσύνης προς την κυβέρνηση και τη βάπτιση των παιδιών ενός «γάμου» ΛΟΑΤΚΙ. Το μήνυμα προς τον ελληνικό κλήρο είναι το εξής: θυμηθείτε ποιος σας ταΐζει, πείτε «ευχαριστώ» και μην κάνετε περιττές ερωτήσεις. Στις διαπραγματεύσεις με τους υψηλά ιστάμενους και τους ισχυρούς, η εκκλησιαστική αρμονία και η καθαρότητα της πίστης καθίστανται διαπραγματευτικό χαρτί για τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Γι’ αυτό η δήλωση της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος μιλάει τόσο καθαρά για χρήματα και μουρμουρίζει τόσο «θολά» για την προφανέστατη παραβίαση των ορθοδόξων κανόνων. Δυστυχώς, είναι απίθανο αυτή να είναι η τελευταία υπηρεσία που θα απαιτήσει το κράτος από την Εκκλησία με αντάλλαγμα την ευκαιρία να ενταχθεί στον προϋπολογισμό. Να περιμένουμε λοιπόν να αναγνωρίσει η Σύνοδος το δικαίωμα υιοθεσίας στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια και η βάπτιση των παιδιών τους να κανονικοποιηθεί στην Ελλάδα.

Γενικά, υπάρχει μόνο ένα θέμα για το οποίο ο «αδύναμος» Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (πού είσαι Χριστόδουλε) θα εκφράσει την ειλικρινή διαμαρτυρία του στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για την εκκλησιαστική αναγνώριση της «Μακεδονικής Εκκλησίας» των Σκοπίων, για παράδειγμα. Και σίγουρα όχι για κάποιου είδους βάπτιση ΛΟΑΤΚΙ. Σίγουρα όμως πρόκειται για συγκεκριμένα αθηναϊκά ακίνητα: μετόχια, ναούς κ.λπ. Για την περιουσία της η Αρχιεπισκοπή είναι έτοιμη να προσφύγει κατά της Κωνσταντινούπολης ακόμα και στον Άρειο Πάγο. Όλες οι άλλες «διαμαρτυρίες» στέλνονται στο Φανάρι μόνο και μόνο για να τεθούν στο αρχείο και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών δεν περιμένει να λάβει καμία απάντηση. Τίποτα το προσωπικό, μόνο business ως συνήθως.

Το γεγονός ότι η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν σκοπεύει να φέρει αντιρρήσεις για την επόμενη κυνική πολιτική δράση του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου, δεν εκπλήσσει. Με βάση τη φήμη των επιδραστικών συνοδικών – Μητροπολίτη Θυατείρων Νικήτα, Μητροπολίτη Χαλκηδόνας Εμμανουήλ αλλά και άλλων – μπορεί κανείς να περιμένει ο,τιδήποτε από αυτούς αλλά όχι τη στήριξή τους στο θεσμό της ορθόδοξης οικογένειας. Αλλά είναι κρίμα για την ελληνική Εκκλησία. Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας δήλωσε ότι σκοπεύει να εισαγάγει «άδειες βάπτισης» στη Μητρόπολή του «ώστε να αποφευχθούν προβλήματα», κάτι που πλέον είναι κοινή θέση των περισσότερων Ελλήνων αρχιερέων. Τιμή και έπαινος αρμόζουν σε εκείνους τους λίγους – μεταξύ τους ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ και ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος – που τόλμησαν να μιλήσουν υπέρ της ορθόδοξης οικογένειας. Ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, στενός φίλος του Ελπιδοφόρου, παρέμεινε σιωπηλός. Θα παραμείνουν προφανώς σιωπηλοί και άλλοι φίλοι του Ελπιδοφόρου στην Ελλάδα. Είναι τρομερό αν το σκεφτεί κανείς: το μέλλον της Εκκλησίας της Ελλάδος μπορεί να βρίσκεται στα χέρια τέτοιων «φίλων».

TAGS:


e-genius.gr ...intelligent web software