ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ…
Του Γιώργου Μιχαλόπουλου
Αναρωτιούνται ορισμένοι γιατί επιμένουμε να αναδεικνύουμε το θέμα του Προσωπικού Αριθμού και να κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για την επερχόμενη ψηφιακή σκλαβιά, που αργά ή γρήγορα θα φτάσει και στην τσέπη μας! Κοινώς είτε θα γίνουμε… νούμερα για να έχουμε πρόσβαση στα… ψηφιακά χρήματα, είτε με ένα… κουμπί δεν θα έχουμε μία!
Μα, θα μου πείτε, γίνονται τόσο εύκολα αυτά τα πράγματα; Γίνονται και παραγίνονται! Θα σας δώσω μάλιστα και ένα παράδειγμα από φίλο επιχειρηματία, ο οποίος διατηρεί εταιρικό λογαριασμό στην Τράπεζα Πειραιώς (σ.σ. η οποία εμφάνισε κέρδη εννιαμήνου άνω του 1 δις ευρώ)! Ένα ωραίο πρωινό η Τράπεζα Πειραιώς του «έκοψε» την ηλεκτρονική σύνδεση με τον τραπεζικό λογαριασμό (e banking) γιατί – λέει – δεν είχε καταθέσει (ηλεκτρονικά) κάποια έγγραφα πιστοποίησης της εταιρείας του, η οποία ειρήσθω εν παρόδω συνεργάζεται πολλά χρόνια με την εν λόγω τράπεζα. Ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε μετά από τηλεφωνική του επικοινωνία με την Πειραιώς πως πρέπει να μεταβεί σε ένα υποκατάστημα και να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ο επιχειρηματίας μετέβη στο υποκατάστημα της περιοχής του όπου τον έκαναν… μπαλάκι στο υποκατάστημα που είχε ανοίξει τον λογαριασμό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί! Δηλαδή αν είχε ανοίξει τον λογαριασμό σε μια άλλη πόλη της Ελλάδας θα έπρεπε να ξενιτευτεί, ρε τσακάλια της Πειραιώς;
Anyway! Ο επιχειρηματίας, που λέτε, πήγε στην Τράπεζα που είχε ανοίξει λογαριασμό και εκεί σε πρώτη φάση η… ρεσεψιονίστ τον ενημέρωσε πως όλοι οι τραπεζικοί υπάλληλοι ήταν απασχολημένοι σε ραντεβού και δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί. Μετά την αναμενόμενη έκρηξή του, τελικά ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε για τα έγγραφα που έπρεπε να προσκομίσει στην τράπεζα προκειμένου να ανοίξει επιτέλους ο τραπεζικός του λογαριασμός και να πληρώσει υποχρεώσεις και προμηθευτές. Αμ δε! Τα δικαιολογητικά πρέπει να περάσουν από τον έλεγχο της νομικής εταιρείας της τράπεζας και μετά να ανοίξει ο λογαριασμός. Πότε; Άγνωστο!
Ρωτάω καλόπιστα τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Τράπεζας Πειραιώς κ. Χρήστο Μεγάλου, αν με αυτόν τον τρόπο στηρίζετε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα ή αν απλώς κάνετε καψώνια σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες;
Και αν η παραπάνω ταλαιπωρία «εφαρμόζεται» σε επιχειρηματίες, που αν μη τι άλλο φέρνουν λεφτά στην τράπεζα, τι θα συμβεί αύριο με τον απλό μισθωτό ή συνταξιούχο;;;
