x 
Καλάθι - 0,00 €

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Θρίλερ στις ΗΠΑ: Πληροφοριοδότης εναντίον της Boeing βρέθηκε νεκρός στο φορτηγάκι του

| Επικαιρότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ

Ο Τζον Μπάρνετ είχε εργαστεί στην Boeing για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017. Τις ημέρες πριν από το θάνατό του, κατέθετε σε μία μήνυση εναντίον της εταιρείας. Η Boeing είπε ότι πληροφορήθηκε με λύπη την είδηση. Ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον επιβεβαίωσε τον θάνατό του στο BBC και ανέφερε οτι ο 62χρονος πέθανε από «αυτοπροκαλούμενο» τραύμα στις 9 Μαρτίου, ενώ η αστυνομία διεξάγει έρευνα.

Ο Μπάρνετ είχε εργαστεί για τον αμερικανικό γίγαντα αεροπλάνων για 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας. Από το 2010, εργάστηκε ως διευθυντής ποιότητας στο εργοστάσιο του βόρειου Τσάρλεστον, κατασκευάζοντας το 787 Dreamliner, ένα αεροσκάφος τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται κυρίως σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.

 
O Μπαρνέτ

Το 2019, είχε πει στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων ασφαλείας σε αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Είπε επίσης ότι είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Αποκάλυψε επίσης μετά την έναρξη των εργασιών στη Νότια Καρολίνα ότι είχε ανησυχήσει πως η βιασύνη για την κατασκευή νέου αεροσκάφους σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και η ασφάλεια διακυβεύτηκε, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε. Αργότερα είπε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι απέτυχαν να ακολουθήσουν τις διαδικασίες που αποσκοπούσαν στην παρακολούθηση εξαρτημάτων μέσω του εργοστασίου, επιτρέποντας την εξαφάνιση ελαττωματικών εξαρτημάτων.

 
 

Είπε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, εξαρτήματα κατώτερα των προτύπων αφαιρέθηκαν ακόμη και από κάδους σκραπ και τοποθετήθηκαν σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής. Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι δοκιμές σε συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που επρόκειτο να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, που σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις θα μπορούσε να αποτύχει να αναπτυχθεί σε μια πραγματική έκτακτη ανάγκη. Τόνισε τέλος είπε ότι είχε ειδοποιήσει τους διευθυντές για τις ανησυχίες του, αλλά δεν είχε γίνει καμία ενέργεια.

Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο, μια επισκόπηση του 2017 από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του. Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη συμμορφούμενων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν εξαφανισμένα. Η Boeing έλαβε εντολή να λάβει διορθωτικά μέτρα.

Σχετικά με το θέμα των κυλίνδρων οξυγόνου, η εταιρεία είπε ότι το 2017 «εντόπισε ορισμένες φιάλες οξυγόνου που έλαβε από τον προμηθευτή, οι οποίες δεν αναπτύχθηκαν σωστά». Ωστόσο, αρνήθηκε ότι τοποθετήθηκαν πράγματι σε αεροσκάφη. Μετά τη συνταξιοδότησή του, ξεκίνησε μια μακροχρόνια νομική αγωγή κατά της εταιρείας.

Την κατηγόρησε ότι υποβάθμισε τον χαρακτήρα του και παρεμπόδισε την καριέρα του λόγω των ζητημάτων που επεσήμανε, κατηγορίες που απέρριψε η ίδια Boeing. Τη στιγμή του θανάτου του, βρισκόταν στο Τσάρλεστον για νομικές συνεντεύξεις που συνδέονται με αυτή την υπόθεση. Την περασμένη εβδομάδα, έδωσε επίσημη κατάθεση και επρόκειτο να υποβληθεί σε περαιτέρω ανάκριση το Σάββατο. Δεν εμφανίστηκε ωστόσο και έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του.

Στη συνέχεια βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Μιλώντας στο BBC, ο δικηγόρος του χαρακτήρισε τον θάνατό του ως «τραγικό». Σε ανακοίνωσή της η Boeing είπε: «Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του».

Ο θάνατός του έρχεται σε μια στιγμή που τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό διεξοδικό έλεγχο. Αυτό ακολουθεί ένα περιστατικό στις αρχές Ιανουαρίου όταν μια πόρτα εξόδου κινδύνου εξερράγη εν πτήσει σε ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το διεθνές αεροδρόμιο του Πόρτλαντ.

Μια προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τέσσερα μπουλόνια, σχεδιασμένα για να συγκρατούν την πόρτα με ασφάλεια στη θέση τους, δεν είχαν τοποθετηθεί. Την περασμένη εβδομάδα, η FAA είπε ότι ένας έλεγχος έξι εβδομάδων της εταιρείας είχε εντοπίσει «πολλές περιπτώσεις όπου η εταιρεία φέρεται να απέτυχε να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου παραγωγής».

TAGS:

elora.gr - Ταυτότητα

Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}

Μ.Η.Τ. 242040



e-genius.gr ...intelligent web software