x 
Καλάθι - 0,00 €

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Γιατί τόσες παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικό και κανείς δεν ασχολείται; Ένα κείμενο εξηγεί…

| Επικαιρότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ

Η απαράδεκτη από πολλές απόψεις εμφάνιση του Α/ΓΕΕΘΑ στο Στόλο έχει επιδεινώσει δραματικά το ήδη βεβαρυμένο κλίμα που μεταφράζεται σε παραιτήσεις στελεχών. Όπως δήλωσε ο Α/ΓΕΕΘΑ το θέμα των παραιτήσεων είναι θέμα της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού την οποία κάλεσε να το λύσει. Στα καλά ο Α/ΓΕΕΘΑ είναι πρώτος στις φωτογραφίες. Στα δύσκολα θυμάται ότι υπάρχουν Αρχηγοί Γενικών Επιτελείων…

Επειδή και ο Α/ΓΕΝ και ο Αρχηγός Στόλου που πλαισίωναν τον Α/ΓΕΕΘΑ δεν τόλμησαν να βγάλουν λέξη, δημοσιεύουμε κείμενο που απαντά στο λογικό ερώτημα που θα έχουν όσοι είναι εκτός Πολεμικού Ναυτικού και θα αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος φεύγει.

Το κείμενο:

H  πολιτεία λόγω των οικονομικών κρίσεων σε μεγάλο βαθμό εγκατέλειψε τις ένοπλες δυνάμεις με ελλείψεις σύγχρονων μέσων, ελλείψεις υλικών, ελλείψεις υποδομών, ελλείψεις προσωπικού που συμπληρώνουν ένα αρνητικό επίπεδο στην άμυνα της χώρας. Ειδικά  οι ελλείψεις προσωπικού είναι από τα βασικά προβλήματα καθώς ακόμα και τα λιγοστά και περιορισμένα μέσα θα είναι άχρηστα χωρίς εκπαιδευμένο και επαρκές προσωπικό. Οπωσδήποτε η μειωμένη στρατιωτική θητεία έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη προσωπικού. Και όμως ένας στρατευμένος πολίτης, πόσο μπορεί να αποδόσει σε συγχρονα οπλικά συστήματα και πλατφόρμες που απαιτούν μακροχρόνια και εξειδικευμένη εκπάιδευση; Απο ελάχιστο έως τίποτα. Συνεπώς απαιτούνται στελέχη μακράς υπηρεσίας για την επάνδρωση τέτοιων συστημάτων. Και εδώ ερχόμαστε στο Πολεμικό Ναυτικό, καθώς ένα σύγχρονο πολεμικό πλοίο είναι μια πλατφόρμα τεχνολογικών  συστημάτων που απαιτεί επίσης μεγάλο αριθμό εκπαιδευμένου προσωπικού για να λειτουργήσει και μόνο, πολύ περισσότερο δε για να είναι επιχειρησιακό.

 

Η πολιτεία, οι κυβερνήσεις, έστω και με καθυστερήσεις προέβησαν σε κάποιες προσπάθειες επάνδρωσης με επαγγελματίες οπλίτες και ναύτες. Πάραυτα οι ελλείψεις παραμένουν και οπως φαίνεται θα συνεχίσουν να παραμένουν λόγω παραιτήσεων. Οι υπάρχουσες φρεγάτες του ΠΝ απαιτούν πληρώματα λίγο κάτω των 200 ατόμων και επί του παρόντος επιχειρούν με πολύ λιγότερα . Αλλά οι προσληφθέντες επαγγελματίες οι οποίοι υποτίθεται θα συμπλήρωναν τις ανάγκες, που πήγαν; Γιατί παραιτήθηκαν πολλοί και οχι μόνον απ’ το ΠΝ ;

Με τους ρυθμούς παραιτήσεων είναι ζήτημα εάν θα μπορεί το ΠΝ να στελεχώσει ακόμη και τα νέα πλοία. Αιτίες σίγουρα υπάρχουν πολλές είτε οικονομικές, είτε άλλες. Οι οικονομικές αιτίες είναι γνωστές και έχουν αναλυθεί σε δεκάδες άρθρα, όμως κανείς δεν τολμάει να αγγίξει τις  αιτίες συμπεριφοράς ορισμένων θερμοκέφαλων περιορισμένης ικανότητας στελεχών οι οποίοι όχι μόνο χαλάνε την εικόνα των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά ζημώνουν τις Ένοπλες Δυνάμεις με έλλειψη προσωπικού λόγω παραιτήσεων ή με χρήση διαφόρων οδών για αποφυγή θητείας  στρατευσίμων.

 

Ένας  νεαρός επέλεξε να ενταχθεί στις τάξεις του ΠΝ ως επαγγελματίας. Εκπαίδευση μόνο βασική και κατόπιν σε φρεγάτα. Βάρδια 0200-0800, εργασίες 0900-1300 μετά βάρδια 1400-2000 και κατοπιν λόγω άγριας επιθυμίας θερμοκέφαλου, εκπαίδευση εως 23:00 μμ.  Και βάρδια πάλι 0200-0800. Εχουμε λοιπόν 3 ωρες ανάπαυση το πολύ ανά 24ωρο. Και αυτό όχι εν καιρό ασκήσεων ή αποστολής αλλά με το πλοίο  σκοπούν.

Και επιπλέον ανάρμοστη συμπεριφορά με στερήσεις εξόδων ή ξεκούρασης για απαιτήσεις χωρίς την παραμικρή εκπαίδευση ή τα διάφορα σχολεία.

Εαν απαιτηθεί αποστολή, ποιός θα ειναι ικανός και με καθαρή σκέψη για να εκτελέσει τα καθήκοντά του;  Και ακόμη, γιατί να παραμείνει στις τάξεις του ΠΝ ένας νέος σαν επαγγελματίας με αυτές τις συνθήκες;

Εχει αναρωτηθεί κανείς οτι αυτά τα παιδιά επέλεξαν να ενταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις ως επαγγελματίες με όρεξη για τα καθήκοντά τους αλλά οι υπερβολικές και απάνθρωπες συμπεριφορές επιπλέον των βαρέων, ανθυγιεινών και πολλών απαιτήσεων, το μόνο που καταφέρνουν είναι να τους οδηγήσουν στη έξοδο;

Κανείς δεν σκέφτεται τα ατυχήματα καθώς ένας άνθρωπος με συνεχή εργασία και 2-3 ώρες ξεκούρασης το 24ωρο δεν λειτουργεί με πλήρη επαγρύπνιση αντίληψης και αίσθησης.

Η αυτοκριτική διαχείρησης όπου έχει εφαρμοστεί απέδειξε βελτίωση

Μήπως θα έπρεπε και στις Ένοπλες Δυνάμεις να υιοθετηθεί αυτοκριτική  ώστε να διορθώνονται λανθασμένες διοικητικές πρακτικές; Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού έχουν ανάγκη επάρκειας εκπαιδευμένου προσωπικού; 

Ή μήπως τα στελέχη των παραγωγικών σχολών (αξιωματικοί και υπαξιωματικοί) του ΠΝ έχουν αποφασίσει να λειτουργήσουν τα πλοία μόνοι τους;

Στο τέλος εκείνοι θα θεωρηθούν υπεύθυνοι.

 
 
00:45
1. Μεσανατολικό: Νέα ανάφλεξη, 13 νεκροί σε δυο μέρες στη Δυτική Όχθη
TAGS:

elora.gr - Ταυτότητα

Ιδιοκτήτρια εταιρεία: M.V. PRESS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΤΑΙΡΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ
Διακριτικός τίτλος: M.V. PRESS
Έδρα: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 299, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΚ 17236, ΑΦΜ 801098428 – ΔΟΥ: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΤΗΛ: 210 3625095, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος/ Διαχειριστής: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ 
Δικαιούχος του ονόματος τομέα (elora.gr): MV PRESS
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ (ΕΕ) 2018/334 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ 1ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (L63) {ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡ. 10 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. Ε' Ν. 5005/2022 ΤΕΥΧΟΣ Α' 236/21.12.2022}

Μ.Η.Τ. 242040



e-genius.gr ...intelligent web software