x 
Καλάθι - 0,00 €

Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Ουκρανική ορθόδοξη εκκλησία: Ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Μόσχα - Ποιος είναι ο λόγος

| Ελληνορθοδοξία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ
Ανεξάρτητη είναι πλέον η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, που μέχρι πρότινος ανήκε στο Πατριαρχείο Μόσχας, έως το βράδυ της Παρασκευής 27/5.
 
Πριν από λίγες μέρες γράφαμε για τη «ρωσική ρουλέτα» της Ουκρανικής Ορθόδοξης εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας» και το δύσκολο σταυροδρόμι στο οποίο βρίσκεται.
 
Από τη μια αντιμετώπιζε τη νομική δίωξη της εντός της ουκρανικής επικράτειας και την υφαρπαγή της περιουσίας της από τους σχισματικούς και από την άλλη τον κίνδυνο διακοπής κοινωνίας της με τη μητέρα - εκκλησία της Μόσχας αφού κάποιοι ιερείς της είχαν σταματήσει να μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κύριλλο.
 
Τελικά επέλεξε να αφήσει τη Μόσχα και να αναμετρηθεί μόνη της με τους σχισματικούς και τους νεοναζί του Κιέβου. 
 
Εκκλησιαστικοί κύκλοι με γνώση του παρασκηνίου εκτιμούν ότι αυτή η ενέργεια δεν έγινε υπό το φόβο ήττας της Ρωσίας από τη Δύση. 
 
Αποτελεί μια τελευταία προσπάθεια να συσπειρώσει το ποίμνιο της που μετανάστευσε εξαιτίας του πολέμου και να ηγηθεί των ουκρανών μεταναστών με κατά τόπους δημιουργία εκκλησιών, πριν τους προλάβουν οι σχισματικοί. 
 
Φαινεται πως για αυτήν την εκκλησιαστική δομή, τα δύσκολα τώρα αρχίζουν. 
 
Αναλυτικά η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της ανεξάρτητης πλέον Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας: 
 
Η Σύνοδος καταδικάζει τον πόλεμο ως παραβίαση της εντολής του Θεού "Μη φονεύετε!" (Εξ.20:13) και εκφράζει τα συλλυπητήριά της σε όλους όσους υπέφεραν στον πόλεμο.

Η Σύνοδος  απευθύνει έκκληση στις αρχές της Ουκρανίας και στις αρχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας να συνεχίσουν τη διαδικασία διαπραγμάτευσης και την αναζήτηση μιας ισχυρής και λογικής λέξης που μπορεί να σταματήσει την αιματοχυσία.

Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζει τη διαφωνία της με τη θέση του Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κυρίλλου για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Η Σύνοδος  ενέκρινε σχετικές προσθήκες και τροποποιήσεις στο Καταστατικό για την διακυβέρνηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, υποδεικνύοντας την πλήρη ανεξαρτησία και αυτονομία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Η Σύνοδος ενέκρινε επίσης ψηφίσματα των Συμβουλίων Επισκόπων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και τις αποφάσεις των Ιερών Συνόδων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, που έλαβαν χώρα από την τελευταία Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (8 Ιουλίου 2011).

Η Σύνοδος εγκρίνει τις δραστηριότητες της Διοίκησης και των Συνοδικών Γραφείων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Για την περίοδο του στρατιωτικού νόμου, όταν οι σχέσεις μεταξύ των επαρχιών και του κέντρου διοίκησης της Εκκλησίας είναι περίπλοκες ή απουσίαζαν, η Σύνοδος  θεωρεί σκόπιμο να εξουσιοδοτήσει τους επισκόπους να λαμβάνουν ανεξάρτητες αποφάσεις για διάφορα θέματα της επαρχιακής ζωής, τα οποία εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της. Η Ιερά Σύνοδος ή ο Προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ακολουθούμενη από ενημέρωση των κληρικών εάν είναι δυνατόν.
 
Πρόσφατα, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας βρέθηκε αντιμέτωπη με μια νέα ποιμαντική πρόκληση. Κατά τη διάρκεια των τριών μηνών του πολέμου, περισσότεροι από 6 εκατομμύρια Ουκρανοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα. Πρόκειται κυρίως για Ουκρανούς από τις νότιες, ανατολικές και κεντρικές περιοχές της Ουκρανίας. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς είναι οι πιστοί της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Ως εκ τούτου, η Μητρόπολη Κιέβου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας δέχεται αιτήματα από διάφορες χώρες να ανοίξει Ουκρανικές Ορθόδοξες ενορίες. Προφανώς, πολλοί συμπατριώτες μας θα επιστρέψουν στην Πατρίδα τους, αλλά αρκετοί θα παραμείνουν για μόνιμη διαμονή στο εξωτερικό. 
 
Στο πλαίσιο αυτό, η Σύνοδος  εκφράζει τη βαθιά του πεποίθηση ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν μπορεί να αφήσει τους πιστούς της χωρίς πνευματική φροντίδα, πρέπει να σταθεί δίπλα τους στις δοκιμασίες τους και να ιδρύσει εκκλησιαστικές κοινότητες στη διασπορά.
Έχοντας επίγνωση της ιδιαίτερης ευθύνης του ενώπιον του Θεού, η Σύνοδος λυπάται βαθύτατα για την έλλειψη ενότητας στην Ουκρανική Ορθοδοξία. Η ύπαρξη του σχίσματος θεωρείται από τη Σύνοδο ως μια βαθιά, οδυνηρή πληγή στο σώμα της Εκκλησίας. 
Είναι ιδιαίτερα λυπηρό το γεγονός ότι οι πρόσφατες ενέργειες του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως στην Ουκρανία, που είχαν ως αποτέλεσμα τη συγκρότηση της «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας», απλώς βάθυναν την παρεξήγηση και οδήγησαν σε σωματική αντιπαράθεση. Όμως, ακόμη και σε τέτοιες συνθήκες κρίσης, το Συμβούλιο δεν χάνει τις ελπίδες του για επανέναρξη του διαλόγου. Για να πραγματοποιηθεί διάλογος, οι εκπρόσωποι της σχισματικής εκκλησίας πρέπει:
Να σταματήσουν την κατάληψη εκκλησιών και τη βίαια μεταφορά ενοριών της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Να συνειδητοποιήσουν ότι το κανονικό τους καθεστώς, όπως κατοχυρώνεται στο «Καταστατικό της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία», είναι στην πραγματικότητα μη αυτοκέφαλο και πολύ κατώτερο από τις ελευθερίες και τις ευκαιρίες για εκκλησιαστικές δραστηριότητες που παρέχονται από το Καταστατικό για την κυβέρνηση των Ουκρανών Ορθοδόξων Εκκλησία.
Να επιλύσουν το ζήτημα της κανονικότητας της ιεραρχίας της σχισματικής εκκλησίας, διότι για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, καθώς και για τις περισσότερες Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, είναι ξεκάθαρο ότι για την αναγνώριση της κανονικότητας της ιεραρχίας της OCU είναι απαραίτητο να αποκατασταθεί η αποστολική διαδοχή των επισκόπων της.
Το Συμβούλιο εκφράζει τη βαθιά του πεποίθηση ότι το κλειδί για την επιτυχία του διαλόγου πρέπει να είναι όχι μόνο η επιθυμία για αποκατάσταση της εκκλησιαστικής ενότητας αλλά και η ειλικρινής φιλοδοξία να οικοδομηθεί η ζωή του στη βάση της χριστιανικής συνείδησης και της ηθικής καθαρότητας.
Συνοψίζοντας το έργο που έγινε, το Συμβούλιο προσφέρει ευχαριστήρια προσευχή στον Ελεήμονα Κύριο για τη δυνατότητα της αδελφικής κοινωνίας και εκφράζει την ελπίδα για τον τερματισμό του πολέμου και τη συμφιλίωση των αντιμαχόμενων μερών. Σύμφωνα με τα λόγια του αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστή Ιωάννη του Θεολόγου, είθε «χάρις, έλεος και ειρήνη, από τον Θεό Πατέρα, και από τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον Υιό του Πατρός, με αλήθεια και αγάπη» (Β' Ιωάννη 1: 3) να είστε μαζί με όλους μας, ιδιαίτερα τους αδελφούς και τις αδελφές του αναστημένου κυρίου».


e-genius.gr ...intelligent web software