Ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν είναι η σάλπιγγα της Αποκάλυψης

0
0
0
s2smodern

Το ρωμαίικο Ισλάμ, ο πυροκροτητής της ελληνορθόδοξης βόμβας

Την εσχατολογική διάσταση της αντιπαράθεσης Ελλάδος-Τουρκίας  για το Αιγαίο μέσα από την ερμηνευτική προέκταση πολιτικής και θρησκείας στο Ισλάμ δίνει ο διεθνολόγος, Χρήστος Μαρίνος. Στη συνέντευξή του, με αφορμή τις απειλές Ερντογάν για τη μετατροπή της ιστορικής Μονής της Χώρας σε Τζαμί, σκιαγραφεί το προφίλ της προσωπικότητας του Προέδρου Ερντγάν, μιλά για την Αγία Σοφία και το ρόλο τον Αλεβίδων, ενώ χαρακτηρίζει πυροκροτητή της βραδυφλεγούς βόμβας(μυστικιστικά τάγματα και κρυπτοχριστιανοί) στην Ανατολία το λεγόμενο ρωμαίικο Ισλάμ.

 

Συνέντευξη στον Ζαχαρία Π.Γεωργούση

- Ποια η σχέση πολιτικής και θρησκείας στην μετα-κεμαλική Τουρκία και τι ισχύει επί διακυβερνήσεως Ερντογάν;

- Ο Κεμάλ – αυστηρά κοσμικός ηγέτης – κληροδότησε στους διαδόχους του ένα σύνταγμα ουσιαστικά αθρησκείας. Δεν υποστήριξε καμία επίσημη θρησκεία, ενώ άφησε περιθώρια στους πολιτικούς επιγόνους του ακόμη και διώξεων εναντίον συγκεκριμένων θρησκευτικών ταγμάτων, για παράδειγμα το τάγμα των Μπεκτασί, το τάγμα των Μεβλεβί, το τάγμα Νουρτσουλάρ κλπ. Ο Κεμάλ Ατατούρκ εγκαθίδρυσε κοσμικό κράτος σε αντίθεση με τον σημερινό πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας, Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος ακολουθώντας τα χνάρια του δασκάλου του Νετσμεντίν Ερμπακάν, ισλαμοποιεί σταδιακά βασικές δομές του τουρκικού κράτους. Επιδίωξή του είναι να κατακτήσει την γειτονική χώρα, ηγέτιδα του Σουνιτικού Ισλάμ με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σ’ ένα από τα πέντε βασικά προσκυνήματα του μουσουλμανικού κόσμου(μεταξύ των οποίων το υψηλότερο τζαμί της Αφρικής που βρίσκεται στο Μαρόκο). Προσοχή, όμως! Κατά την γνώμη μου, στις άμεσες προτεραιότητες Ερντογάν δεν είναι η εδαφική ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

- Τι εννοείτε;

- Η Τουρκία με την υπερδιόγκωση του πληθυσμού της – νέοι στην πλειονότητα – και το αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο (εισάγει περισσότερα από ό,τι εξάγει) αντιμετωπίζει σιγά – σιγά ενεργειακά προβλήματα. Γι’ αυτό, από πολύ νωρίς το βαθύ κράτος της Άγκυρας, το οποίο προσωποποιεί σε σημαντικό βαθμό ο πρόεδρος Ερντογάν, έχει θέσει σε εφαρμογή την… συνταγή του Αναθεωρητισμού στην Ανατολική Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή. Φανερή επιδίωξη είναι η μεταβολή της Συνθήκης της Λωζάνης, με πολιορκητικό κριό την… αναζωπύρωση ενός νεο-οθωμανισμού στα Βαλκάνια και τη λεκάνη της Μεσογείου. Υιοθετώντας την παραπλανητική τακτική του καζάν-καζάν (κερδίζω- κερδίζεις) καθώς και αυτήν της δημιουργίας συχνών εντάσεων και αμφισβητήσεων στο Αιγαίο, το Διευθυντήριο της Άγκυρας πιέζει την Ελλάδα (με το καλό = προοπτική διαλόγου ή με το «άγριο» = απειλή ένοπλης σύγκρουσης) στην κατεύθυνση της αποδοχής μιας κατ’ αναλογία μοιρασιάς των ενεργειακών αποθεμάτων και του αλιευτικού πλούτου του Αρχιπελάγους. Εξ’ ου και ο κ. Ερντογάν «ενορχήστρωσε» μαεστρικά τη σύναψη του επικίνδυνου για τα ελληνικά συμφέροντα ψευδο-μνημονίου με τον Τουρκογενή Σάρατζ της κυβέρνησης της Τριπόλεως αιφνιδιάζοντας την Αθήνα, με τους Ελληνες πολιτικούς να τρέχουν στο μονοπάτι που χάραξε ο Τούρκος Πρόεδρος.

- Υπάρχει «ταβάνι» στην κλιμάκωση της προκλητικότητας εκ μέρους της Άγκυρας; Πόσο καλά γνωρίζουμε την προσωπικότητα του κ. Ερντογάν;

- Το «ταβάνι» υπάρχει μόνο στο μυαλό του προέδρου Ερντογάν! Οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη. Θα πρέπει να είμαστε νουνεχείς και να προετοιμαζόμαστε για τα χειρότερα, ακόμη και για πόλεμο! Από την εμπειρία μου θεωρώ ότι το πολιτικό τουλάχιστον κατεστημένο της χώρας μας δεν αντιλήφθηκε εγκαίρως την πολυσύνθετη προσωπικότητα Ερντογάν, που χαρακτηρίζεται από έναν παράξενο συνδυασμό: Από τη μια, ξεδιπλώνει ταλέντο αποτελεσματικού businessman (ξέρετε ότι η Ελλάδα προμηθεύεται αζέρικο φυσικό αέριο, από το οποίο κερδίζει και η Τουρκία εντυπωσιακά ποσοστά ως μέτοχος στην κοινοπραξία;) και από την άλλη παρουσιάζει προοδευτικά το προφίλ ενός ένθερμου μεσσιανικού ιεροκήρυκα για το σουνιτικό Ισλάμ (ο κ. Ερντογάν έχει αποφοιτήσει από φανατικό ιεροδιδασκαλείο μουφτήδων).

Ταυτόχρονα, φαίνεται να τον διακατέχει ένα είδος εκπλήρωσης της Θείας Αποστολής και για τους μουσουλμάνους εκτός Τουρκίας! Μια αντίληψη, που ίσως αποδειχτεί επιζήμια για την σταθερότητα μιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, η οποία εκτείνεται:  Από το Μαρόκο και την Λιβύη έως τη Συρία και το Ιράκ. Και από την Γερμανία, την Βοσνία, την Αλβανία και τα Σκόπια μέχρι την Δυτική Θράκη και την Βουλγαρία.

- Η μετατροπή σε Τέμενος της Αγίας Σοφίας, καθώς και η πρόσφατη απειλή Ερντογάν για μετατροπή σε Τζαμί και της ιστορικής Μονής της χώρας, πέρα από τους όποιους συμβολισμούς είναι προσβολή και προς τις Χριστιανικές κοινότητες της Τουρκίας;

- Η αλλαγή στο μουσειακό καθεστώς της Αγίας Σοφίας οφείλεται εν πολλοίς στον μυστικό σύμβουλο Καντεμίρ (προέρχεται από την βυζαντινή οικογένεια των Κατακουζηνών) του Τούρκου Προέδρου και έχει δύο όψεις: α) Η μία αφορά αφενός στην ανάδειξη του κ. Ερντογάν ως αρχηγέτη ενός ιδιόμορφου πολιτικο-σουνιτικού Ισλάμ και αφετέρου στην εργαλειοποίηση της κατακτητικής επιρροής του σε τεράστιες μάζες πιστών του Ισλάμ, που αποτελούν πληθυσμιακές πλειοψηφίες χωρών σημαντικών για την παγκόσμια οικονομία όπως η Αίγυπτος, αλλά και κρατών με γεωπολιτική προοπτική, όπως ο Νίγηρας(ανήκει στην γαλλική σφαίρα συμφερόντων, με κοιτάσματα ουρανίου) στην υποσαχάρια Αφρική-ακριβώς κάτω από τη Λιβύη- αλλά και η Μαλαισία και η Ινδονησία. Η τελευταία, μάλιστα, αναβαθμίζεται δημογραφικά, αφού διαθέτει τον μεγαλύτερο μουσουλμανικό πληθυσμό στον κόσμο (άνω των 230 εκατομμυρίων), β) η άλλη όψη έχει να κάνει με την επαναλειτουργία της Θρησκευτικότητας του χώρου (έστω σε πρώτη φάση ως προσκύνημα του Ισλάμ) και τον τερματισμό της μουσειακής κατάστασης της Αγίας Σοφίας. Πίσω από τις πρόχειρες κουρτίνες, που τοποθέτησαν οι τουρκικές αρχές, είναι η Παναγιά και οι Άγιοι της Ορθοδοξίας, τους οποίους ασυνείδητα προσκυνούν οι μουσουλμάνοι και άθελά του ο Πρόεδρος Ερντογάν! Οι κατακερματισμένες Χριστιανικές κοινότητες στην Τουρκία, φρονώ ότι δεν έχουν την ισχύ ώστε να τις λάβει σοβαρά υπ’ όψιν του ο πρόεδρος Ερντογάν.

- Που οδηγείται η Τουρκία του Προέδρου Ερντογάν;

- Ο Τούρκος Πρόεδρος υπό την επίδραση ασκητικών ταγμάτων προσκείμενα στο Σουφισμό (σας υπενθυμίζω ότι η σύζυγός του ανήκει σε ιρανο-τουρκική κοινότητα) με δόσεις μυστικισμού και ενδυναμωμένος από το εναντίον του πραξικόπημα το 2016, δείχνει να βαδίζει τον δρόμο του πεπρωμένου! Ακόμη και εάν κάποια στιγμή «αποχωρήσει» από την ηγεσία της Τουρκίας και του κόμματός του, έχει ρίξει τον σπόρο του τουρκικού ισλαμικού επεκτατισμού για την ανατροπή του γεωπολιτικού και γεω-θρησκευτικού status quo σε έναν οριζόντιο άξονα (Μαγκρέμπ και Μ. Ανατολή) και σε έναν κάθετο άξονα (Βαλκάνια, Αιγαίο, Κεντρική Αφρική-βλέπε Σομαλία, Σουδάν), προκειμένου να διαμορφωθεί μιας Ερντογανικής εμπνεύσεως ισλαμική ζώνη που υπό συνθήκες θα δρομολογήσει την τελική κρίση και θα οδηγήσει στην… Αποκάλυψη, με όχημα το ρωμαΐικο Ισλάμ. Ο Πρόεδρος Ερντογάν, θα μπορούσαμε να πούμε πως λειτουργεί ως Σάλπιγγα της Αποκάλυψης για την ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου και το ρωμαίικο Ισλάμ ως πυροκροτητής της ελληνορθόδοξης βόμβας στην Ανατολία.

- Τι σημαίνει ρωμαΐικο Ισλάμ ή Ισλάμ του Ρουμ;

- Μια πολυεπίπεδη πολιτισμική κατά βάση οντότητα τουρκοφώνων και ελληνοφώνων, μουσουλμάνων, κρυπτοχριστιανών αλλά και ορισμένων Χριστιανών, με χρονολογική αφετηρία τον 11ο αιώνα, λίγες δεκαετίες μετά την καθοριστική μάχη του Ματζικέρτ(1071). Η βάση του ρωμαίικου Ισλάμ διαμορφώθηκε αργά, αλλά σταθερά, με τη θεμελίωση στη Μικρά Ασία (Ανατολία) του Σουλτανάτου του Ρουμ και τις πολιτιστικές ωσμώσεις που προέκυψαν στη στην γύρω περιοχή. Ενδιαφέρον και άξιον μελέτης είναι ότι σε κάποια μέρη του Ικονίου αρκετοί Σελτζούκοι ενστερνίστηκαν την ρωμαΐικη ταυτότητα πολύ πριν γίνουν μουσουλμάνοι. Επίσης, στην Καππαδοκία υπήρχαν διάφοροι πληθυσμοί που στο πλαίσιο της…πολύχρωμης θεολογικής συμβίωσης, αλλά και-γιατί όχι-της φυλετικής επιβίωσης τελούσαν φανερά τα θρησκευτικά τους καθήκοντα στον ίδιο λατρευτικό χώρο. Το Τέμενος, που την Παρασκευή χρησιμοποιούσαν τα μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας, «μεταμορφωνόταν» την Κυριακή σε Ορθόδοξη Εκκλησία!

- Πώς θα περιγράφατε τα χαρακτηριστικά αυτής της ταυτότητας;

- Το κεντρικό στοιχείο του ρωμαΐικου Ισλάμ είναι η έντονη διδασκαλία της αγάπης προς τα μέλη της κοινότητας, χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το ρωμαΐικο Ισλάμ από το αραβο-σουνιτικό Ισλάμ. Θα έλεγα ότι υπάρχει μια αμφίδρομη επίδραση με το ιρανο-σιιτικό Ισλάμ, αφού το Ρωμαΐικο Ισλάμ εμφανίζει τάσεις ασκητισμού και μυστηρίου, ενώ σχετίζεται και με μυστικιστικές σουφικές αδελφότητες, όπως αυτή των Μπεκτασήδων και των Μεβλεβήδων (με κύριο εκφραστή τον Τζελαλουντίν Ρουμί, μέγιστος ποιητής για το Ισλάμ). Δεν είναι τυχαίο ότι το σουφικό Τάγμα του Χατζημπεκτάς Βελή (ιδρυτής των Μπεκτασήδων) διώχτηκε από τις Οθωμανικές Σουνιτικές Αρχές (την εποχή του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή και αργότερα), ενώ η αδελφότητα των Αλεβίδων που δρα στην Τουρκία έχει κηρυχτεί αιρετική. Αξίζει ν’ αναφερθεί πως οι μυημένοι στο ρωμαίικο Ισλάμ ακολουθούν ημερομηνίες-σταθμούς του χριστιανικού εορτολογίου, όπως για παράδειγμα τιμούν τον Άγιο Γεώργιο, τον Προφήτη Ηλία, την γιορτή της Μεταμόρφωσης, την Παναγία, τον Άγιο Δημήτριο.

- Σήμερα, ποιος λαός «εκπροσωπεί» το ρωμαίικο Ισλάμ;

- Ο λαός αυτός είναι οι Αλεβίδες! Ανέρχεται κοντά στα 27 εκατομμύρια, εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια είναι κρυπτο-χριστιανοί που διαβιούν υπό καθεστώς φόβου. Ο λαός που σας αναφέρω στην πλειονότητά του είναι ρωμιοί αλλαξοπιστήσαντες, νιώθουν καταπιεσμένοι και σε μεγάλο βαθμό εμφορούνται από την ελληνική ταυτοτική κοσμοαντίληψη. Απλώνονται, δε, όχι μόνο στην Ανατολία, αλλά σε ολόκληρη την τουρκική Επικράτεια(ακόμη και στην λεγόμενη Ευρωπαική Τουρκία).

Εδαφικός πυρήνας-όπως σας τόνισα-είναι το Ικόνιο και η Καππαδοκία, όπου παρατηρείται συνεχής οικιστική και πολιτισμική δράση από το 12.000 π.Χ(πολιτισμός Gobekli Tepe, κοντά στην πόλη Σανλιούρφα ττηςΝοτιο-ανατολικής Τουρκίας. Εκεί βρέθηκαν κίονες επτά μέτρων σε κυκλικά τείχη και ένας τύπος πέτρινης κιβωτού).

- Όλα τα προαναφερόμενα συνδυάζονται, άραγε, εσχατολογικά με τις πρόσφατες γεω-πολιτικές εξελίξεις και τα…σουλάτσα των τουρκικών ερευνητικών πλοίων στην ελληνική και κυπριακή υφαλοκριπίδα;

- Η επιθετικότητα της Άγκυρας μεθοδεύεται συστηματικά από το 1950 και ανά δεκαετία πολλαπλασιάζεται, ενώ κορυφώνεται από τη βραδιά των Ιμίων(δεκαετά 1990) και έπειτα, όταν η τουρκική διπλωματία με τη συναίνεση Γερμανών, Αμερικανών και πολιτικών της Ελλάδος «γκρίζαρε» τμήματα του Αιγαίου και… επινόησε την ιδέα της «γαλάζιας» πατρίδας. Μην ξεχνάς, αγαπητέ Ζαχαρία, πως όταν στα δυο άκρα του Αιγαίου εδραιώνονται αντίπαλα συμφέροντα, ακόμη και από συγγενικούς μεταξύ τους λαούς, τότε επέρχεται σταδιακά η καταληκτική καθαρτήρια πολεμική αναμέτρηση. Να σου θυμίσω τους Περσικούς Πολέμους, ενώ θα επικαλεστώ και άγνωστες στο ευρύ κοινό προφητείες των Χιττιτών, καθώς και του Κορανίου, οι οποίες κάνουν λόγο για διαδοχικές μάχες και συγκρούσεις επί της Ανατολίας, όπου διαλυμένου του σουνιτικού μορφώματος στην Τουρκία θα αφυπνιστούν, θα απελευθερωθούν πνευματικά και κοινωνικά οι δέσμιοι και καταδυναστευόμενοι ρωμιοί και το τουρκικό ανάγλυφο θα κομματιαστεί από την εμπλοκή πολλών αλλοεθνών στρατευμάτων, όπως αναφέρουν άλλωστε και γέροντες της Ορθοδοξίας . Η τελική μάχη του Αρμαγεδώνα δίνεται στην Καισάρεια της Καππαδοκίας και όχι στα Ιεροσόλυμα, που σημειωτέον είναι στον ίδιο μεσημβρινό. Σύμφωνα με σχετική προφητεία του 1500 π.Χ των Χιττιτών(οι οποίοι είναι ελληνογενές φύλο, συγγενές προς τους Αχαιούς), στο μακρυνό μέλλον ο στρατός και οι σύμμαχοι του Αντι-μεσσία Ουλικούμμι συντρίβονται στην Καππαδοκία, πέριξ της πόλεως του Μ.Βασιλείου, από συνασπισμό των δυνάμεων της θάλασσας και της ξηράς. Μπορείτε να κάνετε τους συσχετισμούς μέσα από τα σημερινά δεδομένα! Επιγραμματικά ως επίλογο σημειώνω τη ρήση από το Κοράνι: «Οι Ρουμ θα νικήσουν στο τέλος».

 

 

Τουρκία, Ερντογάν, Ελλάδα, Συνέντευξη, Ισλάμ, Θρησκεία, διεθνολόγος, Χρήστος Μαρίνος, ρωμαΐικο Ισλάμ



e-genius.gr ...intelligent web software