Σε άλλες «σκληρές περιόδους» των ελληνοτουρκικών υπήρχαν κάποιοι «κώδικες τιμής» που τηρούνταν και από τους Τούρκους. Ακόμη και τη νύχτα των Ιμίων ,όταν έγινε γνωστό ότι χάθηκε το ελικόπτερο ΠΝ 21, ο κυβερνήτης της φρεγάτας ΓΙΑΒΟΥΖ, άναψε τα φώτα του ελικοδρομίου του και μετέφερε το μήνυμα ότι μπορεί να βοηθήσει. Φυσικά και δεν του ζητήθηκε καμία βοήθεια, σαφώς και η κίνηση του ήταν υποκριτική αλλά ακόμη κι έτσι τήρησε κάποιους κανόνες…
Αυτά είναι παρελθόν. Οι Τούρκοι δεν έχουν σταματήσει λεπτό τις προκλήσεις υψηλής έντασης από τη στιγμή που έγινε γνωστή η συντριβή του F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας. Παραβιάσεις ,υπερπτήσεις, εμπλοκές με οπλισμένα αεροσκάφη. Ακόμη και σήμερα που η Ελλάδα αποχαιρετούσε τον Υποσμηναγό Μάριο-Μιχαήλ Τουρούτσικα η τουρκική αεροπορία έκανε αισθητή την παρουσία της στο Αιγαίο.
Τα στοιχεία από το ΓΕΕΘΑ:
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 02 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 5 (5×2 F-16)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 3 (1 UAV, 2 ATR-72)
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 13
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 4
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 10
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 28 (14 από τα UAV, 14 από τα μαχητικά)
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 2
ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο
Τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας!
Έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την εγγραφή σας στο Newsletter μας.